Pin it

perjantai 4. syyskuuta 2015

Asuntomessuilla osa 2 - lempparit




Palataan vielä hetkeksi asuntomessuille. Seuraa asuntomessujen juttu numero kaksi, joka on omistettu messujen suosikkikohteille. Sitten on messut mun osalta taputeltu tämän vuoden osalta. Ensi vuotta odotellen.

Ensinnäkin tykkäsin loft-kokonaisuudesta (EKE-Rakennus Oy:n Koneisto), joka oli messujen oheiskohde. Eritoten pidin asuntojen pintamateriaaleista, niiden rouheudesta ja rosoisuudesta. Oli betonia, puuta, sementtia, metallia, rautaa ja erilaisia sisustuslevyjä (mm. akustiikkalevyjä katoissa). Sisustuksessa oli värejä, mutta hyvällä tavalla hillitysti (siis omaan makuuni). Tyyli oli kokonaisuudessaan hyvin teollinen. Pohjaratkaisuun en ota kantaa, mutta muuten siis tykkäsin.










Ja sitten siitä mun suosikkikohteesta. Mä tunnustan, että mulle kävi niin, että kun tulin messuilta kotiin, aloin vasta sitten kunnolla miettiä, että mikähän se mun suosikkikohde oli. Se ei siis ollut heti selvä, mutta jälkeenpäin valinta oli kyllä loppujen lopuksi helppo. Mun suosikkitalo oli Vivola (kohdenumero 19).

Mä pidän suunnattomasti väreistä, mutta mä pidän myös siitä rauhallisesta ja selkeästä tyylistä, jota Vivola edustaa. Mua viehätti avaruus, valoisuus, vaaleat pinnat, raikkaus, puurakenteet, luonnonmukaisuus ja kauniit yksityiskohdat. Lyhyesti sanottuna: talo on tyylikkäällä tavalla hieno.

Talon arkkitehti on Tapani Takkunen ja sisustussuunnittelusta vastasivat Ulla Koskinen ja Eeva Takkunen. Ulla Koskinen on suunnitellut myös yhden mun lemppareista, Kannustalon Ladon. Keväällä tutustuin Latoon tarkemmin, kun opiskelujen suunnittelutyönä sain sisustaa Ladon alakerran. Ihastuin suunnattomasti ja jos joku päivä rakentaisin talon, olisi se ehdottomasti Lato. Niin, liekö siis ihme, että tykkään myös Vivolasta.

Kuvat on poimittu Vivola.fi-sivulta, koska omille kuville kävi jotakin mystistä (eli ne epäonnistui :/). 








Lisätietoja Vivolasta löydät täältä, klik.

Loppuun vielä yksi ihana yksityiskohta messuilta: kaunis ja hyvällä tavalla rouhea hylly. Tämä löytyi kohteesta Villa Falken (kohdenumero 30), jonka sisustus oli Annarina Yöntilan (Adalmiinan Helmi) käsialaa.

Mukavaa perjantai-iltaa :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...