Pin it

lauantai 18. huhtikuuta 2015

Kaikenlaista pihalle ja terassille


Meidän mökkipihalla kävi viime viikolla puutarhuri, jonka kanssa yhdessä mietittiin, mitä kasveja minnekin voisi laittaa ja miten pihaa voisi muutenkin kohentaa. Nyt on mietittynä piha-aidan pensaat, marjapensaiden paikat, liuskekivipatio, portaat rantaan, kukkapenkkien kukat, ja sainhan mä ideoita myös terassillekin. Tästä oli mulle suuri apu, kun olen rehellisesti sanoen ihan käsi nimenomaan istutusten kanssa. Tästä innostuneena olen tutkaillut sillä silmällä lehtiä, pinterestiä, instagramia ja löytänytkin jälleen muutamia kivoja ideoita niin pihalle kuin terassillekin.  

1. Vallilan vahakangas voisi olla erittäin hyvä vaihtoehto terassin pöytäliinaksi (vaihtoehtoja löytyy paljon). Liinan voisi jättää pöydälle vaikka vähän sataisikin, se olisi kyllä kätevää.

2. Oon säilönyt muutamia pullonkorkkeja laatikossa, kun olen ollut vakuuttunut, että jotain kivaa niistä tulen keksimään :) Tässäpä varsin hauska idea, jonka voisin vallan hyvin ottaa käyttöön. Bongasin idean Viherpihan numerosta 3/2015.

3. Tunnen vetoa metallikoreihin ja tällaiset bongasin H&M Homesta. Tykkään etenkin noista mustista. Koreja löytyi myös laatikkomallisina.

4. Haaveilen kasvatuslaatikoista ja Viherpihan numerossa 3/2015 löytyi sellainen ohje laatikon tekoon, että voisin laatikon teosta selviytyäkin. Kyllä, mulla tulee olemaan tällaiset - joku päivä :)

5. Room21:n instagramkuvista nappasin tämän kuvan (Room21 nettisivuille). Tykkään kaikesta mitä tässä kuvassa on (värit, kalusteet, tunnelma) - kaikki sopisi oikein hyvin meidän mökkiterassille.

6. Tässäpä olisi tyylikäs kaasutakka terassille. Hinta vaan on hieman suolainen mun makuun. Mutta hieno on, ei voi muuta sanoa. Sunwind Firenze TB55.

7. Terassi kaipaisi hyllytilaa ja tämän hyllykön voisin oikein hyvin ottaa. Hobby Hall, Verde.

8. Edullisempi versio pihatakaksi ja jotenkin niin söötti. Hobby Hall, Colorado.

9. Pihakalusteet tulen käsittelemään hiilenharmaiksi/mustiksi. Siinäpä yksi projekti kevääksi/kesäksi.

10. Pihalaattoja Ikeasta. Näitä tosin mietin saunan pukuhuoneen lattialle lämpöä tuomaan ja "väriä", sillä ajattelin maalata pukuhuoneen seinät ja katon valkoiseksi. Siinä onkin sitten jo projekti numero 105 kevääksi/kesäksi :D

11. Yrttiruukkuja H&M Homesta bongattuna. Näitä voisi laittaa kohdan 7 hyllykköön.

12. Omenalaatikoista olen pitkään tykännyt. Näitä myydään monessakin paikassa, eilen näin näitä viimeksi Kodin1:ssa.

Leppoisissa ideointitunnelmissa kivaa lauantaita kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...